Powered by Blogger.

Iklan Karaoke

Tempat Asal Karaoke

Semua orang biasa dengan Karaoke. Ia telah menjadi sebahagian daripada masyarakat kita. Ia adalah satu bentuk hiburan yang popular yang boleh didapati di pihak, bar, restoran dan di rumah kita. Tetapi bagi mereka yang tidak tahu, Karaoke adalah apabila seseorang menyanyi bersama-sama dengan muzik prarakam menggunakan mikrofon dan pembesar suara. Seseorang memilih daripada senarai lagu-lagu, biasanya terkenal atau dari kegemaran peribadi anda sendiri, dan menyanyi bersama-sama apabila mesin memainkan lagu tanpa vokal utama . Dua skrin adalah yang paling sering digunakan untuk memaparkan lyrics kepada kedua-dua penyanyi dan penonton. Lirik perubahan warna atau imej yang bergerak digunakan untuk memberitahu kita apabila perkataan harus dinyanyikan. Ia adalah ciptaan yang mudah, tetapi salah satu yang menyediakan jam keseronokan dan dinikmati walaupun dunia.

Tetapi di mana tidak Karaoke berasal ?

Walaupun menyanyi bersama-sama dengan muzik yang tidak mempunyai vokal utama telah wujud selagi muzik direkodkan. Ia tidak sehingga pembangunan peranti audio dan visual tidak Karaoke mula menyerupai bentuk yang kita lihat hari ini. Terdapat dua pertikaian utama yang mencipta Karaoke. Dakwaan pertama adalah bahawa mesin karaoke gaya dicipta oleh pemuzik Jepun yang popular , Daisuke Inoue . Ia adalah adat di Jepun untuk menyediakan hiburan muzik untuk tetamu anda di pihak atau majlis makan malam. Pada tahun 1970 Daisuke , Drum , telah ditanya oleh penonton untuk menyediakan rakaman muzik supaya mereka boleh menyanyi bersama-sama di percutian ditaja syarikat. Beliau tidak lama lagi menyedari potensi pasaran untuk ini dan membuat mesin yang memainkan lagu untuk 100 yen.

Daisuke kemudian dipajak mesin ini kepada pelbagai kedai-kedai , restoran , hotel dan lain-lain ¥ 100 pada tahun 1970 adalah harga yang sama seperti dua hari yang dibungkuskan, jadi ini adalah , pada mulanya dianggap sebagai trend mahal. Tetapi ia tidak lama lagi ditangkap pada dan menjadi satu bentuk hiburan yang popular . Tetapi Daisuke pernah mengeluarkan paten untuk mesin itu. Terlepas menjadi salah satu yang paling kaya di Jepun.

Tuntutan lain adalah dari Filipina bernama Roberto del Rasario . Ramai pemuzik Filipina telah pindah ke Jepun pada akhir 1960-an dan awal 1970-an. Mereka kemudian mula mencari jalan untuk menikmati muzik mereka tanpa perlu membayar yuran yang besar untuk pemuzik secara langsung. Jadi untuk mengurangkan kos live band dan menjana pendapatan yang lebih besar , sistem muzik menyanyi -bersama-sama bermula dengan pembangunan yang dipanggil mereka sebagai 'muzik tolak satu '. Yang menyanyi -bersama-sama muzik yang dirakam pada pita kaset. Roberto del Rasario , pencipta, dibangunkan menyanyi bersama-sama sistem pada tahun 1975 dan Rasario tidak mendapat paten untuk sistem dalam tahun 1980-an . Dan ia adalah dia yang memegang paten untuk peranti yang kini kita panggil Mesin Karaoke.

Tidak kira di mana tuntutan adalah benar, Karaoke mula tersebar melalui dunia . Pertama Asia pada tahun 1980 dan kemudian ke seluruh dunia pada 1990-an. Ia telah menjadi ruji popular untuk banyak kelab-kelab malam dan bar. Dan sebagai teknologi maju, karaoke merangkak masuk ke dalam rumah kita. Menjadi pilihan popular hiburan di pihak dan perhimpunan keluarga. Kini terdapat banyak kedai-kedai untuk semua amatur kita untuk mengambil mikrofon dan tali pinggang daripada lagu-lagu kegemaran kami.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dengan judul Tempat Asal Karaoke. Jika kamu suka, janganlike dan bagikan keteman-temanmu ya... By : Karaoke Lagu Melayu
Ditulis oleh: Unknown - Monday 21 October 2013

Belum ada komentar untuk "Tempat Asal Karaoke"

Post a Comment