Powered by Blogger.

Iklan Karaoke

Tips Menyanyi lagu Karaoke dengan lebih baik

Adakah anda lebih daripada William Hung daripada Kelly Clarkson ? Atau adakah anda seorang penyanyi yang baik - dan mahu anda adalah sedikit lebih baik ? Apa sahaja kemahiran vokal anda , tips ini untuk meningkatkan suara menyanyi karaoke anda pasti untuk mendapatkan anda menyanyi karaokekaraokedan membunyikan lebih baik.

Petua 1 : Fikirkan tentang nafas. Tanpa pernafasan yang betul , anda tidak menggunakan suara anda untuk potensi sepenuhnya. Untuk mengetahui jika anda bernafas dengan betul untuk menyanyi, letakkan tangan anda di perut dan menyedut anda. Tangan anda harus keluar - perut anda harus berkembang, tidak ribcage dan dada anda. Ini kerana anda perlu untuk menyokong nafas anda dengan diafragma anda - otot di bawah paru-paru yang mengembung mereka. Diafragma diaktifkan oleh otot abdomen , dan ia lebih kuat daripada otot di antara tulang rusuk anda - otot anda menggunakan jika dada anda, bukan perut anda, berkembang dengan nafas anda.

Anda perlu mempunyai nafas yang kuat untuk memberikan suara anda sokongan yang mencukupi untuk menyanyi. Untuk melakukan ini , anda akan perlu menggunakan perut dan otot abdomen yang lebih rendah untuk menyokong nafas anda. Ab crunches dan duduk-up boleh membantu anda membina kekuatan dalam bidang ini yang anda boleh gunakan untuk projek suara anda.

Petua 2: Fokus kepada postur. Nafas anda bergerak dari paru-paru anda lurus melalui mulut anda. Jika laluan adalah berpintal, kinked , atau disekat dalam apa jua cara, ia tidak akan dapat keluar cekap. Bagaimana anda berdiri mempunyai kesan yang besar kepada bagaimana anda bunyi. Anda perlu berdiri dengan kaki anda kira-kira bahu-lebar selain. Dada anda perlu ditarik balik untuk memberi paru-paru anda banyak ruang untuk berkembang. Bahu anda akan kembali dan santai.

Petua 3: Relax. Jika terdapat mana-mana dari ketegangan perut anda ke kepala anda , ia akan memberi kesan bunyi anda. Otot muka, lidah dan tekak otot, pita suara , rahang dan bahu semua perlu sebagai santai yang mungkin. Terdapat banyak rahang dan muka latihan serta aktiviti-aktiviti memanaskan badan yang akan membantu anda berehat otot di bahu, muka, dan pita suara .

Petua 4 : Tahu di mana untuk meletakkan lidah dan lelangit lembut. The lelangit lembut perlu dibangkitkan - ini akan memberikan lebih banyak ruang untuk suara anda bergema . Hujung lidah anda perlu diletakkan di belakang gigi anda. Ini akan membuat ia dari menyekat tekak anda jika ia diletakkan terlalu jauh ke belakang .

Petua 5: Perhatikan apa yang anda makan. Tiada apa-apa yang lebih baik untuk suara anda daripada air. Tempoh. Jika anda mempunyai prestasi yang akan datang, mengelakkan tenusu dan minuman tebal untuk sekurang-kurangnya tiga hari terlebih dahulu. Minum air sahaja hari persembahan.

Petua 6 : Jangan ketegangan. Beri perhatian kepada badan anda. Jika sesuatu yang menyakitkan apabila anda menyanyi karaoke, anda sama ada di had rangkaian anda atau yang anda lakukan sesuatu yang salah. Anda akan dapat menyanyi karaokedi kuat, jumlah yang sihat jika anda mengekalkan kawalan nafas yang betul , jika sesuatu yang menyakitkan kerana anda menyanyi karaoketerlalu kuat , anda mungkin tidak menyokong suara anda dengan baik dengan nafas anda - pita suara adalah melakukan semua kerja. Jika anda tercedera apabila cuba untuk memukul nota tinggi atau rendah tertentu, walau bagaimanapun, ia mungkin bahawa anda sedang cuba untuk ambil perhatian bahawa di luar rangkaian anda. Memang benar bahawa kawalan nafas yang baik boleh mengembangkan rangkaian anda, tetapi saiz pita suara anda menentukan padang anda boleh mencapai. Anda mungkin tidak dapat untuk memukul nota tertentu tidak kira bagaimana anda menyokong suara anda. Adalah penting untuk memilih lagu-lagu yang anda boleh menyanyi karaokedengan selesa. Paling penting, jangan cuba untuk menyanyi karaokejika anda mempunyai sakit tekak - anda boleh menjadi bertambah buruk.

Tip 7: Memanaskan badan sebelum menyanyi. Jangan pergi terus ke lagu tanpa yang baik memanaskan badan terlebih dahulu. Satu rutin memanaskan badan yang baik harus menumpukan perhatian kepada berehat badan anda dan mendapat nafas anda bersedia, dan harus bermula dengan nafas yang mudah. Ia harus maju ke cahaya bersenandung dari sana, dan kemudian beberapa kerja skala apabila anda rasa bersedia . Ia adalah penting untuk tidak terlalu keras tekanan semasa proses memanaskan badan - jangkauan jangan bagi nota yang tidak selesa, dan tidak menyanyi karaokedi atas jumlah anda.

Petua 8 : Dapatkan seorang guru. Seorang guru suara yang baik benar-benar dapat membantu anda meningkatkan suara anda. Ia kadang-kadang sukar untuk menentukan bagaimana anda bunyi apabila anda sendiri , malah penyanyi yang paling berdedikasi boleh masuk ke dalam tabiat buruk tanpa maklum balas. Seorang guru boleh memberi anda maklum balas segera kepada bagaimana anda lakukan dan menangani masalah-masalah tertentu yang anda mungkin ada.

Ia adalah memalukan bahawa begitu ramai orang berfikir bahawa mereka tidak boleh menyanyi karaoke- dan tidak akan ditangkap mati menyanyi karaokedi khalayak ramai. Sebenarnya , menyanyi karaoke adalah sesuatu yang sesiapa sahaja boleh belajar untuk melakukannya . Ikuti tips dan amalan, dan anda akan mempunyai suara menyanyi karaoke anda akan berbangga untuk menunjuk-nunjuk.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori dengan judul Tips Menyanyi lagu Karaoke dengan lebih baik. Jika kamu suka, janganlike dan bagikan keteman-temanmu ya... By : Karaoke Lagu Melayu
Ditulis oleh: Unknown - Monday 21 October 2013

Belum ada komentar untuk "Tips Menyanyi lagu Karaoke dengan lebih baik"

Post a Comment